BKTMP
Batı Karadeniz Turizm Master Planı
Turizm Master Plan Hazırlık Süreci
Alan İnceleme Ziyaretleri
Turizm Algısı Anket Uygulamaları
Çalıştaylar
Odak Grup Toplantıları
İşbirliği Geliştirme Toplantıları
Derinlemesine Mülakatlar
Alt Bölgeler
Alt Bölge 1
Alt Bölge 2
Alt Bölge 3
Alt Bölge 4
Alt Bölge 5
Alt Bölge 6
Alt Bölge 7
Alt Bölge 8
Alt Bölge 9
Alt Bölge 10
Alt Bölge 11
Alt Bölge 12
Şehirler
Zonguldak
Alaplı
Çaycuma
Devrek
Gökçebey
Kdz.Ereğli
Kilimli
Kozlu
Zonguldak Merkez
Karabük
Eflani
Eskipazar
Karabük Merkez
Ovacık
Safranbolu
Yenice
Bartın
Amasra
Bartın Merkez
Kurucaşile
Ulus
Değerler
Endüstri Mirası
El Sanatları
Gıda
Maden
Tarım
Deneyim Türleri
Alışveriş Turizmi
Avcılık ve Balıkçılık
Bisiklet Turizmi
Deniz, Kum ve Güneş
Doğa ve Macera Turizmi
Endüstriyel Miras Turizmi
Flora ve Fauna Gözlem
Fotoğrafçılık
Gastronomi Turizmi
İnanç Turizmi
Jeoturizm
Kırsal Turizm
Kış Turizmi
Kültürel Miras Turizmi
Mağara Turizmi
Su ve Sualtı Sporları
Yayla Turizmi
Ana Stratejiler
Ana Strateji I
Bilgilendirmeye yönelik turizm altyapıları oluşturulması mevcut altyapıların iyileştirilmesi
Doğa turizminin desteklenmesine yönelik altyapıların geliştirilmesi
Kıyı alanlarının düzenlenmesi
Konaklama türlerinin çeşitlendirilmesi
Kültür turizminin desteklenmesine yönelik altyapıların geliştirilmesi
Turistik altyapıların iyileştirilmesi
Turizm destinasyonlarına giden yolların iyileştirilmesi
Ana Strateji II
Aktivite çeşitliliğinin sağlanması
Batı Karadeniz Bölgesi’nde iller özelinde gastronomi kültürünün turizmde deneyim çeşitliliğinin sağlanması amacı ile turistlere sunulması
Bisiklet turizminin geliştirilmesi amacıyla bölgedeki doğa ile uyumlu toprak yollardan oluşan dağ bisikleti parkurlarının temizlenmesi ve kullanımını teşvik edici çalışmalar yapılması
Bölgedeki turizm aktivitelerinin farklı yaş gruplarına hitap edebilecek şekilde çeşitlendirilmesi
Bölgeye özel kültürel ve doğal mirasın yerel halk ve turistler tarafından tanınmasına ve deneyimlenmesine olanak tanıyan etkinliklerin desteklenmesi
Doğal miras alanlarında koruma kullanma dengesini göz önünde tutan ekoturizm aktivitelerinin ve tamamlayıcı altyapıların desteklenmesi
Ekoturizm anlayışı kapsamında kırsal turizm faaliyetlerini teşvik edilmesi
Endüstriyel miras turizminin geliştirilmesi
Jeolojik değerlerin turizm değeri olarak sunulması ve Jeoturizmin geliştirilmesi
Kış turizminin bölge için gelir getirici ve aktivite çeşitliliğini destekleyici bir şekilde geliştirilmesi
Kıyı turizminin geliştirilmesi diğer turizm türlerine destek olan bir niteliğin oluşturulması
Kongre turizminin geliştirilmesi için gerekli fiziksel altyapı ve organizasyonel çalışmaların yapılması
Koruma bilinci somut kültürel mirasın yanı sıra ve soyut kültürel mirasın korunması
Kültürel değerlerin korunması ve turizme kazandırılması
Sağlık turizminin geliştirilmesi
Termal turizminin geliştirilmesi
Turistik destinasyonlarda uygun yatırım alanlarına yönelik fizibiliteler hazırlanması
Turizm odakları arasında tematik rotaların belirlenmesi
Yayla turizminin geliştirilmesi
Ana Strateji III
Afetlere dayanıklılık konusunda önlemler alınması
Alan yönetimi çalışmaları ile kültürel mirasın korunması ile ilgili konuların koordinasyonu ve uygulamalar arası eşgüdümün sağlanması
Antik kentlerin kültür turizminde değer olarak ele alınarak bilimsel faaliyetlerin desteklenmesi
Bölgede turizm amaçlı kullanımlar için yetersiz olan kentsel altyapıların güçlendirilmesi, kentsel hizmetlerin iyileştirilmesi
Doğal mirasın korunması için gerekli koruma statülerinin oluşturulması
Engellilerin de sunulan hizmetlerden eşit şekilde yararlanmasını kolaylaştıracak her türlü uygulamaların ortaya konmasına yönelik çalışmalar yapılması
Kentsel tasarım uygulamaları
Kültürel mirasın korunması ve kültür turizmi açısından değerlendirilmesi
Somut olmayan kültürel mirasın korunması
Somut olmayan kültürel mirasın korunması amaçlı projelerin desteklenmesi
Turizm odaklarında doğal ve kültürel değerlerin korunması, yerleşmelerin yaşam ve mekân kalitesinin arttırılması amacıyla mekansal tasarım stratejileri oluşturulması
Yaşam kalitesinin arttırılması
Ana Strateji IV
Batı Karadeniz Bölgesi iletişim stratejisi geliştirilmesi
Batı Karadeniz görsel kimliği oluşturulması ve tanıtım faaliyetlerinde kullanılması
Batı Karadeniz markasının film, dizi ve reklamlarda tanıtımının desteklenmesi
Bölgenin ve bölgedeki turizm odaklarını iyi anlatan tanıtım materyalleri oluşturulması
Bölgeye özgü ürünlerin niteliklerini koruması ve tanıtımını sağlamak amacı ile coğrafi işaret almalarının teşvik edilmesi
Hediyelik eşya tasarımlarının bölgenin ve destinasyonun değerlerine uygun ve ilgi çekici nitelikte olması
Tanıtım faaliyetleri ve bilgilendirme gezileri düzenlenmesi
Turistik destinasyonların tanıtımlarının yapılması
Turistik destinasyonların tanıtımlarının yapılması amacıyla farklı mecralardan yararlanılması
Turizm master planında öngörülen senaryolara uygun bir şekilde bölge için kapsamlı bir tanıtım stratejisi geliştirilmesi ve markalama
Turizmi çeşitlendirmek ve yerel kalkınmaya etkisini artırmak amacıyla yerel ürünlerin, el sanatlarının desteklenmesi ve marka değeri taşıyan ürünlerin tanıtımı
Ana Strateji V
Bölgeyi ziyaret eden turistlerin en iyi şekilde bilgilendirilmesi ve turistik destinasyonlarda verilecek destek hizmetleri
Doğal ve kültürel değerlerin korunması ve turizm konusunda yerel farkındalığın artırılması
Konaklamada kalite, kapasite ve çeşitliliğin arttırılması
Turizm hizmetlerinde kalite standartlarının yükseltilmesi amacı ile tesislerin kalite belgeleri almasının teşvik edilmesi
Turizm sektörünün geliştirilmesine yönelik yatırımların arttırılması
Turizmde insan kaynaklarının geliştirilmesi ve kalifiye personel eksikliğinin giderilmesi
Turizmde rehberlik hizmetlerinin geliştirilmesi
Ana Strateji VI
Dezavantajlı grupların turizm sektöründen elde edeceği faydaların maksimize edilmesi
Fuar ve tanıtım organizasyonlarında bölge ölçeğinde ilgili ortakların birlikte katılımının teşvik edilmesi
Girişimciliğin Özendirilmesi
Kurumlar arası işbirliğinin sağlanması
Özel sektör ile işbirliği
Turizmin bölgeler arası işbirlikleri ile desteklenmesi
Üniversiteler ile işbirliği
Ana Strateji VII
Turizm Master Planın izleme ve değerlendirmesi
Tanıtım Malzemeleri
Poster
Internet reklam bandı
Instagram
Video
BKTMP
Batı Karadeniz Turizm Master Planı
Turizm Master Plan Hazırlık Süreci
Alan İnceleme Ziyaretleri
Turizm Algısı Anket Uygulamaları
Çalıştaylar
Odak Grup Toplantıları
İşbirliği Geliştirme Toplantıları
Derinlemesine Mülakatlar
Alt Bölgeler
Alt Bölge 1
Alt Bölge 2
Alt Bölge 3
Alt Bölge 4
Alt Bölge 5
Alt Bölge 6
Alt Bölge 7
Alt Bölge 8
Alt Bölge 9
Alt Bölge 10
Alt Bölge 11
Alt Bölge 12
Şehirler
Zonguldak
Alaplı
Çaycuma
Devrek
Gökçebey
Kdz.Ereğli
Kilimli
Kozlu
Zonguldak Merkez
Karabük
Eflani
Eskipazar
Karabük Merkez
Ovacık
Safranbolu
Yenice
Bartın
Amasra
Bartın Merkez
Kurucaşile
Ulus
Değerler
Endüstri Mirası
El Sanatları
Gıda
Maden
Tarım
Deneyim Türleri
Alışveriş Turizmi
Avcılık ve Balıkçılık
Bisiklet Turizmi
Deniz, Kum ve Güneş
Doğa ve Macera Turizmi
Endüstriyel Miras Turizmi
Flora ve Fauna Gözlem
Fotoğrafçılık
Gastronomi Turizmi
İnanç Turizmi
Jeoturizm
Kırsal Turizm
Kış Turizmi
Kültürel Miras Turizmi
Mağara Turizmi
Su ve Sualtı Sporları
Yayla Turizmi
Ana Stratejiler
Ana Strateji I
Bilgilendirmeye yönelik turizm altyapıları oluşturulması mevcut altyapıların iyileştirilmesi
Doğa turizminin desteklenmesine yönelik altyapıların geliştirilmesi
Kıyı alanlarının düzenlenmesi
Konaklama türlerinin çeşitlendirilmesi
Kültür turizminin desteklenmesine yönelik altyapıların geliştirilmesi
Turistik altyapıların iyileştirilmesi
Turizm destinasyonlarına giden yolların iyileştirilmesi
Ana Strateji II
Aktivite çeşitliliğinin sağlanması
Batı Karadeniz Bölgesi’nde iller özelinde gastronomi kültürünün turizmde deneyim çeşitliliğinin sağlanması amacı ile turistlere sunulması
Bisiklet turizminin geliştirilmesi amacıyla bölgedeki doğa ile uyumlu toprak yollardan oluşan dağ bisikleti parkurlarının temizlenmesi ve kullanımını teşvik edici çalışmalar yapılması
Bölgedeki turizm aktivitelerinin farklı yaş gruplarına hitap edebilecek şekilde çeşitlendirilmesi
Bölgeye özel kültürel ve doğal mirasın yerel halk ve turistler tarafından tanınmasına ve deneyimlenmesine olanak tanıyan etkinliklerin desteklenmesi
Doğal miras alanlarında koruma kullanma dengesini göz önünde tutan ekoturizm aktivitelerinin ve tamamlayıcı altyapıların desteklenmesi
Ekoturizm anlayışı kapsamında kırsal turizm faaliyetlerini teşvik edilmesi
Endüstriyel miras turizminin geliştirilmesi
Jeolojik değerlerin turizm değeri olarak sunulması ve Jeoturizmin geliştirilmesi
Kış turizminin bölge için gelir getirici ve aktivite çeşitliliğini destekleyici bir şekilde geliştirilmesi
Kıyı turizminin geliştirilmesi diğer turizm türlerine destek olan bir niteliğin oluşturulması
Kongre turizminin geliştirilmesi için gerekli fiziksel altyapı ve organizasyonel çalışmaların yapılması
Koruma bilinci somut kültürel mirasın yanı sıra ve soyut kültürel mirasın korunması
Kültürel değerlerin korunması ve turizme kazandırılması
Sağlık turizminin geliştirilmesi
Termal turizminin geliştirilmesi
Turistik destinasyonlarda uygun yatırım alanlarına yönelik fizibiliteler hazırlanması
Turizm odakları arasında tematik rotaların belirlenmesi
Yayla turizminin geliştirilmesi
Ana Strateji III
Afetlere dayanıklılık konusunda önlemler alınması
Alan yönetimi çalışmaları ile kültürel mirasın korunması ile ilgili konuların koordinasyonu ve uygulamalar arası eşgüdümün sağlanması
Antik kentlerin kültür turizminde değer olarak ele alınarak bilimsel faaliyetlerin desteklenmesi
Bölgede turizm amaçlı kullanımlar için yetersiz olan kentsel altyapıların güçlendirilmesi, kentsel hizmetlerin iyileştirilmesi
Doğal mirasın korunması için gerekli koruma statülerinin oluşturulması
Engellilerin de sunulan hizmetlerden eşit şekilde yararlanmasını kolaylaştıracak her türlü uygulamaların ortaya konmasına yönelik çalışmalar yapılması
Kentsel tasarım uygulamaları
Kültürel mirasın korunması ve kültür turizmi açısından değerlendirilmesi
Somut olmayan kültürel mirasın korunması
Somut olmayan kültürel mirasın korunması amaçlı projelerin desteklenmesi
Turizm odaklarında doğal ve kültürel değerlerin korunması, yerleşmelerin yaşam ve mekân kalitesinin arttırılması amacıyla mekansal tasarım stratejileri oluşturulması
Yaşam kalitesinin arttırılması
Ana Strateji IV
Batı Karadeniz Bölgesi iletişim stratejisi geliştirilmesi
Batı Karadeniz görsel kimliği oluşturulması ve tanıtım faaliyetlerinde kullanılması
Batı Karadeniz markasının film, dizi ve reklamlarda tanıtımının desteklenmesi
Bölgenin ve bölgedeki turizm odaklarını iyi anlatan tanıtım materyalleri oluşturulması
Bölgeye özgü ürünlerin niteliklerini koruması ve tanıtımını sağlamak amacı ile coğrafi işaret almalarının teşvik edilmesi
Hediyelik eşya tasarımlarının bölgenin ve destinasyonun değerlerine uygun ve ilgi çekici nitelikte olması
Tanıtım faaliyetleri ve bilgilendirme gezileri düzenlenmesi
Turistik destinasyonların tanıtımlarının yapılması
Turistik destinasyonların tanıtımlarının yapılması amacıyla farklı mecralardan yararlanılması
Turizm master planında öngörülen senaryolara uygun bir şekilde bölge için kapsamlı bir tanıtım stratejisi geliştirilmesi ve markalama
Turizmi çeşitlendirmek ve yerel kalkınmaya etkisini artırmak amacıyla yerel ürünlerin, el sanatlarının desteklenmesi ve marka değeri taşıyan ürünlerin tanıtımı
Ana Strateji V
Bölgeyi ziyaret eden turistlerin en iyi şekilde bilgilendirilmesi ve turistik destinasyonlarda verilecek destek hizmetleri
Doğal ve kültürel değerlerin korunması ve turizm konusunda yerel farkındalığın artırılması
Konaklamada kalite, kapasite ve çeşitliliğin arttırılması
Turizm hizmetlerinde kalite standartlarının yükseltilmesi amacı ile tesislerin kalite belgeleri almasının teşvik edilmesi
Turizm sektörünün geliştirilmesine yönelik yatırımların arttırılması
Turizmde insan kaynaklarının geliştirilmesi ve kalifiye personel eksikliğinin giderilmesi
Turizmde rehberlik hizmetlerinin geliştirilmesi
Ana Strateji VI
Dezavantajlı grupların turizm sektöründen elde edeceği faydaların maksimize edilmesi
Fuar ve tanıtım organizasyonlarında bölge ölçeğinde ilgili ortakların birlikte katılımının teşvik edilmesi
Girişimciliğin Özendirilmesi
Kurumlar arası işbirliğinin sağlanması
Özel sektör ile işbirliği
Turizmin bölgeler arası işbirlikleri ile desteklenmesi
Üniversiteler ile işbirliği
Ana Strateji VII
Turizm Master Planın izleme ve değerlendirmesi
Tanıtım Malzemeleri
Poster
Internet reklam bandı
Instagram
Video
için ara
Kapat
Batı Karadeniz Turizm Master Planı
>
Alt Bölgeler
>
Alt Bölge 12 - Eskipazar - Ovacık
>
Kimistene Antik Kentinde tarihi deneyimlemek
Kimistene Antik Kentinde tarihi deneyimlemek
0
0
votes
Article Rating
Abone ol
Login
Bildir
Bu yazıya yeni bir yorum yapıldığında
Benim yorumuma yeni yanıt geldiğinde
Label
{}
[+]
Ad:*
E-Posta*
Website
Δ
Label
{}
[+]
Ad:*
E-Posta*
Website
Δ
0
Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
wpDiscuz
Insert