Batı Karadeniz Bölgesi Turizm Değerleri Bölge Çalıştayı Zonguldak Dedeman Otel’de gerçekleştirildi

Faaliyetin Amacı

Türkiye 2023 yılı hedefleri doğrultusunda dünyanın en çok turist çeken ve en fazla turizm geliri elde eden ilk beş ülkesinden biri olmayı amaçlamaktadır. TR81 Batı Karadeniz Bölgesi 2014- 2023 Bölge Planı’nda bölgenin gelişme eksenlerinden bir tanesi turizmin çeşitlendirilerek geliştirilmesi olarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda Türkiye Turizm Stratejisi 2023 ile uyumlu olarak Bölgede; turizm alternatiflerinin geliştirilmesi, doğal, kültürel, tarihi ve coğrafi değerlerin koruma kullanma dengesi içinde değerlendirerek bölgenin turizmden alacağı payın artırılması amaçlanmaktadır.

Bu amaç doğrultusunda Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından bölge ölçeğinde bir dizi turizm planlama çalışması, odak grup toplantıları ve çalıştaylar yürütülmektedir.

Çalıştay sunumuna atıf yapılarak açılan diğer tartışma konuları

Konaklama Tesislerinde Hizmet Kalitesi

  • Fiyat-kalite dengesinin sağlanması
  • Mekan standartlarının belirlenmesi
  • Oda/yatak sayısının değil kalitesinin artırılmasına yönelik önlemler alınması

 

Hedef Kitle Analizi

  • Hedef kitle bölümlemesi yapılması
  • Turist profilindeki değişimin incelenmesi
  • Hedef kitleye göre aktiviteler geliştirmek yerine, bölgenin özelliklerine uygun hedef kitlelere bölgenin tanıtımı

 

Rehberlik Hizmetleri

  • Bölgede rehberlik hizmetlerinin durumunun incelenmesi
  • Alan kılavuzluğu uygulamasının bölge geneline yayılması

 

Tanıtım Faaliyetleri

  • Fuarlara katılım
  • Film/dizi çekimi
  • Tanıtım gezisi
  • Tanıtım filmi
  • Yazar/gazeteci/sosyal medya fenomenleri getirilmesi

 

Faaliyetin Rapor Açısından Önemli Çıktıları

  • Bölge ve il ölçeğinde ana faaliyet alanının turizm olmaması nedeniyle turizm altyapı yatırımlarının az olması
  • Sanayi yatırımlarının turizmin kaynak değerlerine zarar vermesi
  • Doğal ve kültürel değerler konusunda koruma önlemlerinin yeterli olmaması
  • Hedef kitle ve pazar bölümlemesi yapılması gerekmektedir.
  • Hedef kitlenin belirlenmemiş olması nedeniyle tanıtımların amacına ulaşmaması
  • Günübirlik, 1 gece konaklamalı turların bölgeyi iyi anlatmaması
  • Kokartlı turist rehberlerinin sayıca az olması ve bölgeyi yakından tanımaması
  • Doğa turizmi aktivitelerinin sayıca az olması
  • Kentsel sorunlar (altyapı, trafik vb)
  • Nitelikli iş gücü ihtiyacı
0 0 votes
Article Rating
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments