Seyahat Acenteleri Odak Grup Toplantısı Yapıldı

Faaliyetin Amacı
Türkiye 2023 yılı hedefleri doğrultusunda dünyanın en çok turist çeken ve en fazla turizm geliri elde eden ilk beş ülkesinden biri olmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda tüm bölgelere ve illere de önemli görevler düşmektedir. TR81 Batı Karadeniz Bölgesi 2014-2023 Bölge Planı’nda bölgenin gelişme eksenlerinden bir tanesi turizmin çeşitlendirilerek geliştirilmesi olarak belirlenmiştir.

Bu doğrultuda Türkiye Turizm Stratejisi 2023 ile uyumlu olarak bölgede; turizm alternatiflerinin geliştirilmesi, doğal, kültürel, tarihi ve coğrafi değerlerin koruma kullanma dengesi içinde değerlendirerek bölgenin turizmden alacağı payın artırılması amaçlanmaktadır.

Bu amaç doğrultusunda Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından bölge ölçeğinde bir dizi turizm planlama çalışması yürütülmektedir.

Batı Karadeniz bölgesindeki doğal değerlerin, fiziksel çevrenin ve yaşam pratiğinde yer eden yerel varlık, bilgi ve becerilerinin değerlendirilmesi; turizmle ilişkisinin analizi için oluşturulan temalar etrafında geliştirilmiştir.

5 Eylül 2018 tarihinde Zonguldak Merkez Hizmet Binasında saat 15.30’da Seyahat Acenteleri Odak Grup Toplantısı gerçekleştirilmiştir.

Faaliyet Sırasında Görüşülen Konular

Seyahat acenteleri toplantısında Çaycuma’da bulunan havalimanının kullanıma açılmasının bölgeye gelen yabancı ziyaretçi sayısını artıracağı ifade edilmiştir. Katılımcıların bir bölümü Körfez ülkelerinden gelen yabancı ziyaretçilerin İstanbul’u ziyaret ettikten sonra Batı Karadeniz bölgesini tercih edeceklerini düşünmektedir.

Batı Karadeniz’de özellikle gastronomi konusunda deneyimin çeşitlendirilmesi gerektiği katılımcılar tarafından aktarıldı.

Son yıllarda Türkiye’nin çeşitli yerleşmelerinden bölgeye düzenlenen turlarda konaklama tercihlerinin değiştiğini Amasra ve Safranbolu’da konaklamanın pahalı ve hizmet standartlarının düşük olması nedeni ile turların Zonguldak’ta beş yıldızlı otelde kalmayı tercih ettiği belirtildi.

Zonguldak ve Bartın arasında deniz yolu ile bağlantı sağlanması halinde bunun seyahat acenteleri için çekici olacağına vurgu yapıldı.

Bölgede yer alan seyahat acentelerinin yerel turlardan ziyade giden turlar üzerine çalıştığını ve ulusal ölçekte faaliyet gösteren acentelerinin şubesi olarak çalıştığı görüşmektedir.

Bölgeye Yedigöller’den giriş yapan ziyaretçilerin Zonguldak’ta konakladıkları halde Zonguldak’ı gezmedikleri kaydedildi.

Faaliyetin Rapor Açısından Önemli Çıktıları

  • Butik turlar ve özel programlar geliştirilmeli
  • Tabiat ve macera turizmi konusunda aktivite çeşitliliği sağlanmalı
  • Doğra ve kültür turu yapan Ankara odaklı firmalar ile görüşme sağlanmalı.
  • Hedef kitle analizi yapılmalı
  • Çok iyi hazırlanarak uluslararası fuarlara katılım sağlanmalı
  • Konaklama tesisleri ve seyahat acentelerine tanıtım turu düzenlenmelidir.
  • Konaklama tesislerinin hizmet fiyat dengesinin denetlenmesi gereklidir.
  • Zonguldak’a neden gelinmesi gerektiği çok iyi anlatılmalı ve tanıtımı yapılmalıdır. Bir turistin 1-3-5-7 gün içerisinde neler yapabileceği gün be gün ve saat saat haritalandırılarak broşür haline getirilmelidir. Hangi turizm değerine nasıl gidilir, kaç kilometredir vb. gibi detay tanıtım kitabı çalışması yapılmalı ve ‘yüzü eskimemiş yeni görsellerle’ desteklenen 4 mevsim Zonguldak fotoğraf arşivi oluşturulmalıdır.
  • Tüm turizm destinasyonlarının ayrıntılı haritaları çıkarılmalı ve tanıtım kitapçıklar yanında verilmelidir.
  • Tüm turizm destinasyonlarının tabelalandırma sistemi yeniden gözden geçirilmeli, eksikler tamamlanmalı ve gezginler doğru yönlendirilmelidir. Belirli merkezlere turizm harita tabelaları yerleştirilmelidir.
0 0 votes
Article Rating
Abone ol
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments